2017. február 6., hétfő

"Iskola, iskola.... ki a csuda jár oda..."

És akkor újra iskola.
Január végén általában annyi történik, hogy otthon ilyenkor kerülnek kiosztásra a félévi bizonyítványok. Itt meg csak annyi, hogy Ausztráliában ekkor kezdik meg a tanulók a jól megérdemelt nyári szünet után az új évet a suliban. Igen, kicsit fura, de ez van. :)

Forrás:pinterest.com


Kíváncsian vártuk, hogy az ovi után, vajon milyen is lesz az iskola. Vártuk mi felnőttek, merthogy Kismókus hallani sem akart róla, fájt a szíve a délelőttbe nyúló naplopásokért. Sok dolog még nem derült ki, lévén, hogy csak az első héten vagyunk túl, de már így is akadtak meglepetések, mert az otthoni oktatási rendszerben ilyenekkel nem találkoztunk.
Érdekesség, hogy az azonos évfolyamon lévő osztályokat összekeverték és minden gyerek (persze osztályonként) új tanárt kapott. Egyrészről erre számítottunk valamilyen szinten, hisz hallottunk monda szinten ezt azt, de az abszolút meglepetésként ért engem, hogy nem csak az óvodából jövő gyerekeket keverték, hanem mindet. Minden évben újraosztják az osztályokat. Persze rögtön felmerült bennem, hogy ez így nem a legjobb, hiszen

  • Más, mint amit megszoktunk.
  • Nem alakul ki egy igazán összetartó osztályközösség.
  • Hogy alakulnak/hatnak ki így igazán szoros és összetartó barátságok?
  • A gyerekek szeretik a megszokott és bejáratott dolgokat, biztonságérzetet ad nekik.
Ugyanakkor az, hogy minden évben összekeverik az osztálypaklikat, azt is jelenti, hogy:
  • Az iskola ilyen módon küzd a klikkesedés és a kirekesztés ellen, ami azért sajnos sok kis lurkó életét meg tudja keseríteni. Így azért egy kevésbé népszerű gyermek is esélyt kap, hogy megtalálja a számára leginkább megfelelő közösséget.
  • Véd a tanári kivételezés ellen. Gondolom sokunknak ismerős az "Én úgysem kaphatok jobb jegyet, hiába tanulok, mert a tanár utál engem."
  • Nem ragad bele a gyerek egy-egy szerepbe. Adott közösségben lehet, hogy egy évig ő lesz az osztály bohóca, de utána bárki lehet belőle, újraépítheti önmagát.
  • Kénytelen új emberekkel ismerkedni, kapcsolatokat kötni, egyúttal nyitottabbá válni.
  • Segíti a valamiképpen sérült gyermekek beintegrálását.
  • Folyamatosan jönnek-mennek az emberek, van olyan, aki év közben érkezik. A folyamatos osztálytárs cseréknek köszönhetően a gyerekek jól fogadják az újonnan érkezőket. Emlékszem, hogy én általános iskola negyedik osztályában váltottam iskolát és egy már meglévő, összekovácsolódott közösségbe kerültem. Nehezen ment a beilleszkedés és talán nem is sikerült soha egészen.
Szóval igen érdekes mindkét oldal. Gondolom ez igazából olyan, mint annak a kérdésköre, hogy a homogén vagy heterogén óvodai csoport a megfelelőbb a gyermek fejlődésének szempontjából. Egyik sem jobb, de mindkettő határozottan más.

Forrás:www.canstockphoto.com


És ha már csere, akkor minden osztály új nevet kapott. A tavalyi év az olimpia jegyében telt és minden osztály valamelyik országról kapta a nevét, most pedig a főbb turisztikai célpontok adták az ötletet, amelyekről év végére minden osztály sok érdekességet és tudnivalót fog elsajátítani.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése